Ashikin Abd Rahman
sweet owner

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies Stuff

hello peeps ! welcome to superb blog.enjoy while you reading...thank you so much..love u olls!! :D


Princess!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: SitiSyuhadah
Re-Edited By: siti nor ashikin
Others: ? ? ?


Aku, Kaki & Hati

Tawaku terhenti
aku terpinga-pinga
mengapa sunyi?
dimana semua orang?
aku dengar suara mereka...
tapi kenapa aku tak dapat melihat mereka?
suara tu betul-betul disekelilingku..
namun semuanya kosong...
kosong..
hanya aku sendiri..
aku melihat kedepan..
mengapa lorong tu penuh duri?
bagaimana aku nak laluinya..
kalau luka macam mana?
siapa nak tolong aku?
saat aku menoleh kebelakang..
gelap..
sejak bila jadi gelap?
bukan tadi terang? hingar-bingar?
apa yang terjadi sebenarnya?
untuk seketika..
aku terdiam kaku..
menoleh kedepan..kebelakang..
buntu..
hati yang selama ni penuh dengan ketawa..
mulai kosong..
kosong..sampai ianya juga enggan berbicara denganku..
Arghhhh!!!
apa yang sebenarnya yang berlaku??
penat menanti..
kakiku mula melangkah..
langkahnya meninggalkan hati dibelakang...
aneh..
sebab hati masih teguh berdiri disitu..tidak langsung berganjak walau seinci..
aku???
aku diperantaraan hati dan kakiku...
melihatkan kakiku terus gagah..berani memijak segala duri tanpa gentar..
aku takut...itu hakikatnya
melihatkan hatiku terus pegun disitu..
aku bertanya..sampai bila kau nak terus disitu..
jawapannya hanyalah satu pandangan yang sukar sekali aku ertikan..
takut kehilangan segala yang pernah dirasai barangkali..
untuk kesekian kalinya aku terdiam..
kini aku melangkah..dengan perlahan sambil memerhatikan kakiku yang dah jauh ke depan..
sesekali aku berkalih kebalakang..melihat keadaan hatiku..masih pegun disitu..
kini langkahku yang perlahan tadi ku lajukan..bahkan aku mulai berlari mengejar kakiku..
agar kami seiring..
bila seiring..aku memujuknya untuk berhenti seketika..
niatku cuma satu..aku ingin memujuk hatiku yang masih pegun disana untuk bersama..
agar kami bertiga seiring..menjadi yang lengkap..
puasku pujuk..hampir saja aku putus asa...
namun kuasa yang agung itu lebih besar..
hatiku mula melangkah..malah terus berlari ke arah kami..
alhamdulillah..kini kami bertiga..
saling melengkapi..
walau adakala kami goyah..
namun kami tetap bersama..
walau kami sedar ada memori yang mulai hilang..
namun kami tak gentar..
kami terus melangkah...
melangkah tanpa henti...

Hasil Nukilan
Ekin5391
12.55PM
23 may 2015